La següent informació està extreta d' aquesta pagina web.
USOS DE *TWITTER EN EDUCACIÓ
USOS DE *TWITTER EN EDUCACIÓ
Els següents són alguns exemples d'usos tant personals com educatius que els docents poden donar-li a *Twitter. Alguns punts inclouen, en cursiva, les opcions o eines de *Twitter que s'han d'usar:
* Seguir portals i persones que contínuament aporten informació interessant sobre temes educatius.
* Compartir amb estudiants i altres col·legues recursos, propis o descoberts, publicats en la Web: Imatges (*Flickr), *videos (*Youtube), documents (*Calameo), presentacions (*SlideShare), arxius (*MediaFire), *etc %[I].
* Reemplaçar les llistes de distribució de correu electrònic *paraconformar comunitats o grups virtuals que comparteixen interessos comuns. Amb *Twitter, qualsevol docent pot crear una comunitat o grup al voltant d'assumptes particulars (avaluació, projectes de classe, ús del llenguatge, matemàtiques, *etc) Per a agrupar temes, als quals es desitja fer seguiment, aquests s'han de categoritzar amb # “*hashtags”. Per exemple, #*docentesentwitter, #i*curriculo, #iweb20 #, iprojectes, #i*evaluacion, #i*webquest, #i*matematicas, #iorganitzadors Recomanem consultar la Comunitat de docents en *Twitter %[I].
* Seguir a assistents a fòrums o conferències que estiguin disposats a publicar via *Twitter les principals idees de les seves *panelistas o *conferencistas. Fins i tot, es pot crear un compte de *Twitter de la Institució Educativa per a aquest tipus d'esdeveniments. Els docents han de seguir aquest compte per a rebre la informació que es publiqui en ella %[I].
* Crear llistes d'estudiantes per a agrupar-los per graus i així facilitar el seguiment a tots els quals conformen un grau. A més, els docents poden tenir una URL per a cada llista o tema d'interès i compartir-la amb els estudiants.
* Expandir els projectes de classe fora de l'espai i temps de l'escola. Permetre als estudiants ingressar a un univers més ampli en el qual la ubiqüitat manifesti el seu veritable valor %[G].
* Acabada una classe, el docent, a través de *Twitter, pot publicar els conceptes més importants perquè els seus alumnes reflexionin, aportin informació i amb ella, elaborin productes referents a la temàtica proposta per aquest. Per a agrupar els conceptes vists en classe, aquests s'han de categoritzar amb # “*hashtag). Per exemple, #cèl·lula, #estadística, #*factorización %[D].
* Abans d'iniciar un tema, formular als estudiants preguntes sobre aquest. *Twitter és ideal per a determinar coneixements previs sobre un tema.
* Abans d'un examen, enviar algunes preguntes perquè els estudiants les responguin. D'aquesta manera ajudarà a fixar conceptes i a construir, entre tots, un resum *colaborativo amb les idees més importants del tema a avaluar.
* Retroalimentar els aportis dels estudiants. Això es pot individualitzar utilitzant el signe @ (@*NombreEstudiante/).
* Distribuir tasques als estudiants d'una classe o recordar-los els pendents. Utilitzar llistes contribuïx a aquesta fi %
* Disseminar o distribuir informació i continguts de valor educatiu. Per exemple, materials en línia addicionals als utilitzats en la classe, resultats d'investigacions, pàgines Web pertinents per a un tema, criteris per a resoldre un problema, *etc %
* Sol·licitar als estudiants rastrejar, mitjançant *Twitter, esdeveniments d'actualitat com el terratrèmol i posterior *tsunami de Japó al març de 2011. Per a trobar els temes més discutits en *Twitter consulti, *TweetMeme que recopila els enllacis més compartits en aquesta xarxa social i els mostra categoritzats (entreteniment, jocs, estil de vida, ciència, esports i tecnologia). Altres serveis menjo *Trendsmap, *Trendistic o *Twirus mostren tendències en l'activitat dels “*Twiteros” a nivell global %[I, N].
* Promoure en els estudiants el desenvolupament d'habilitats de selecció i síntesi de *informaciónde manera que expressin una idea completa en solo 140 caràcters %[D]. Per a això resulta molt apropiat introduir als estudiants en formes d'escriptura breus com els versos tradicionals japonesos coneguts com “Haiku” i la poesia de creació col·lectiva “*Renga”.
* Plantejar als estudiants un tema o problema, dies abans de la classe, perquè aquests realitzin una pluja d'idees per mitjà de *Twitter. Així , en la classe es disposarà de més temps per a analitzar el tema o per a aplicar coneixements. És important marcar amb # el nom del tema per a consultar fàcilment les idees aportades pels estudiants %[I].
* Els docents de Llengües Estrangeres poden sol·licitar als seus estudiants publicar almenys cinc missatges setmanals en l'idioma que estiguin aprenent. Cada setmana, en la classe, es presenta a tot el grup els missatges amb més falles, de manera que aprenguin dels seus propis errors i dels d'altres companys %
* Els docents d'Estadística poden sol·licitar als seus estudiants elaborar enquestes sobre un tema particular amb *POLL *Pigeon. Aquest lloc permet enllaçar l'enquesta a un compte de *Twitter o *Facebook i difondre-la automàticament entre amics, companys i seguidors. També, mostra els resultats %
* Els docents poden utilitzar una eina menjo *FutureTweets para programar, des del primer dia de classe, amb data i hora, la publicació de tasques o assignacions, a més de la bibliografia dels temes a cobrir en cada període escolar %[N].
* Implementar un mitjà de comunicació institucional que sigui àgil, pràctic i en temps real, per a tota la comunitat educativa (directius, docents, estudiants, pares de família). Publicar, per exemple, fer pública la disponibilitat de nous butlletins informatius de la Institució Educativa (*IE); avisar sobre les actualitzacions periòdiques de la pàgina Web oficial de la *IE; difondre informació sobre beques, viatges, activitats *extracurriculares o competències esportives; recordar dates d'exàmens, esdeveniments, trobades, reunions; mantenir contacte amb exalumnes, *etc
Per la seva banda, els estudiants també poden utilitzar *Twitter amb fins acadèmiques:
* Formular preguntes sobre un tema d'estudi per a obtenir diverses respostes per part de docents o companys de classe. Si algú aporta una resposta errònia o inexacta, aviat apareixerà altra que l'aclareixi o precisi .
* Realitzar reunions “virtuals” amb companys de classe des de qualsevol lloc i en qualsevol moment per a fer tasques *colaborativas; sempre que els estudiants del mateix curs disposin d'una connexió permanent a Internet mitjançant el computador o el telèfon mòbil (cel·lular)
* Reportar l'estat d'una tasca/consigna que ha de realitzar-se de manera *colaborativa. Per exemple: les dades que es van trobant en un experiment; els resultats d'una enquesta; els arguments o posicions plantejades en un debat, etc. Tots els estudiants d'una classe es mantenen informats per aquest mig
* Compartir amb docents i altres companys recursos, descoberts o propis, publicats en la Web: : Imatges (*Flickr), *videos (*Youtube), documents (*Calameo), presentacions (*SlideShare), arxius (*MediaFire), *etc
* Conformar una comunitat o grup virtual en el qual es comparteixin interessos comuns (música, ecologia, ús del llenguatge, matemàtiques, biologia, *etc
* Practicar un idioma estranger mitjançant la comunicació amb parlants nadius d'aquest idioma, localitzats a través de *Twitter.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada