dimecres, 16 de maig del 2012

twitter



















La següent informació està extreta d' aquesta pagina web.

USOS DE *TWITTER EN EDUCACIÓ

Els següents són alguns exemples d'usos tant personals com educatius que els docents poden donar-li a *Twitter. Alguns punts inclouen, en cursiva, les opcions o eines de *Twitter que s'han d'usar:

* Seguir portals i persones que contínuament aporten informació interessant sobre temes educatius.

* Compartir amb estudiants i altres col·legues recursos, propis o descoberts, publicats en la Web: Imatges (*Flickr), *videos (*Youtube), documents (*Calameo), presentacions (*SlideShare), arxius (*MediaFire), *etc %[I].

* Reemplaçar les llistes de distribució de correu electrònic *paraconformar comunitats o grups virtuals que comparteixen interessos comuns. Amb *Twitter, qualsevol docent pot crear una comunitat o grup al voltant d'assumptes particulars (avaluació, projectes de classe, ús del llenguatge, matemàtiques, *etc) Per a agrupar temes, als quals es desitja fer seguiment, aquests s'han de categoritzar amb # “*hashtags”. Per exemple, #*docentesentwitter, #i*curriculo, #iweb20 #, iprojectes, #i*evaluacion, #i*webquest, #i*matematicas, #iorganitzadors Recomanem consultar la Comunitat de docents en *Twitter %[I].

* Seguir a assistents a fòrums o conferències que estiguin disposats a publicar via *Twitter les principals idees de les seves *panelistas o *conferencistas. Fins i tot, es pot crear un compte de *Twitter de la Institució Educativa per a aquest tipus d'esdeveniments. Els docents han de seguir aquest compte per a rebre la informació que es publiqui en ella %[I].

* Crear llistes d'estudiantes per a agrupar-los per graus i així facilitar el seguiment a tots els quals conformen un grau. A més, els docents poden tenir una URL per a cada llista o tema d'interès i compartir-la amb els estudiants.

* Expandir els projectes de classe fora de l'espai i temps de l'escola. Permetre als estudiants ingressar a un univers més ampli en el qual la ubiqüitat manifesti el seu veritable valor %[G].

* Acabada una classe, el docent, a través de *Twitter, pot publicar els conceptes més importants perquè els seus alumnes reflexionin, aportin informació i amb ella, elaborin productes referents a la temàtica proposta per aquest. Per a agrupar els conceptes vists en classe, aquests s'han de categoritzar amb # “*hashtag). Per exemple, #cèl·lula, #estadística, #*factorización %[D].

* Abans d'iniciar un tema, formular als estudiants preguntes sobre aquest. *Twitter és ideal per a determinar coneixements previs sobre un tema.

* Abans d'un examen, enviar algunes preguntes perquè els estudiants les responguin. D'aquesta manera ajudarà a fixar conceptes i a construir, entre tots, un resum *colaborativo amb les idees més importants del tema a avaluar.

* Retroalimentar els aportis dels estudiants. Això es pot individualitzar utilitzant el signe @ (@*NombreEstudiante/).

* Distribuir tasques als estudiants d'una classe o recordar-los els pendents. Utilitzar llistes contribuïx a aquesta fi %
* Disseminar o distribuir informació i continguts de valor educatiu. Per exemple, materials en línia addicionals als utilitzats en la classe, resultats d'investigacions, pàgines Web pertinents per a un tema, criteris per a resoldre un problema, *etc %

* Sol·licitar als estudiants rastrejar, mitjançant *Twitter, esdeveniments d'actualitat com el terratrèmol i posterior *tsunami de Japó al març de 2011. Per a trobar els temes més discutits en *Twitter consulti, *TweetMeme que recopila els enllacis més compartits en aquesta xarxa social i els mostra categoritzats (entreteniment, jocs, estil de vida, ciència, esports i tecnologia). Altres serveis menjo *Trendsmap, *Trendistic o *Twirus mostren tendències en l'activitat dels “*Twiteros” a nivell global %[I, N].

* Promoure en els estudiants el desenvolupament d'habilitats de selecció i síntesi de *informaciónde manera que expressin una idea completa en solo 140 caràcters %[D]. Per a això resulta molt apropiat introduir als estudiants en formes d'escriptura breus com els versos tradicionals japonesos coneguts com “Haiku” i la poesia de creació col·lectiva “*Renga”.

* Plantejar als estudiants un tema o problema, dies abans de la classe, perquè aquests realitzin una pluja d'idees per mitjà de *Twitter. Així , en la classe es disposarà de més temps per a analitzar el tema o per a aplicar coneixements. És important marcar amb # el nom del tema per a consultar fàcilment les idees aportades pels estudiants %[I].

* Els docents de Llengües Estrangeres poden sol·licitar als seus estudiants publicar almenys cinc missatges setmanals en l'idioma que estiguin aprenent. Cada setmana, en la classe, es presenta a tot el grup els missatges amb més falles, de manera que aprenguin dels seus propis errors i dels d'altres companys %

* Els docents d'Estadística poden sol·licitar als seus estudiants elaborar enquestes sobre un tema particular amb *POLL *Pigeon. Aquest lloc permet enllaçar l'enquesta a un compte de *Twitter o *Facebook i difondre-la automàticament entre amics, companys i seguidors. També, mostra els resultats %
* Els docents poden utilitzar una eina menjo *FutureTweets para programar, des del primer dia de classe, amb data i hora, la publicació de tasques o assignacions, a més de la bibliografia dels temes a cobrir en cada període escolar %[N].

* Implementar un mitjà de comunicació institucional que sigui àgil, pràctic i en temps real, per a tota la comunitat educativa (directius, docents, estudiants, pares de família). Publicar, per exemple, fer pública la disponibilitat de nous butlletins informatius de la Institució Educativa (*IE); avisar sobre les actualitzacions periòdiques de la pàgina Web oficial de la *IE; difondre informació sobre beques, viatges, activitats *extracurriculares o competències esportives; recordar dates d'exàmens, esdeveniments, trobades, reunions; mantenir contacte amb exalumnes, *etc


Per la seva banda, els estudiants també poden utilitzar *Twitter amb fins acadèmiques:



* Formular preguntes sobre un tema d'estudi per a obtenir diverses respostes per part de docents o companys de classe. Si algú aporta una resposta errònia o inexacta, aviat apareixerà altra que l'aclareixi o precisi .

* Realitzar reunions “virtuals” amb companys de classe des de qualsevol lloc i en qualsevol moment per a fer tasques *colaborativas; sempre que els estudiants del mateix curs disposin d'una connexió permanent a Internet mitjançant el computador o el telèfon mòbil (cel·lular)
* Reportar l'estat d'una tasca/consigna que ha de realitzar-se de manera *colaborativa. Per exemple: les dades que es van trobant en un experiment; els resultats d'una enquesta; els arguments o posicions plantejades en un debat, etc. Tots els estudiants d'una classe es mantenen informats per aquest mig
* Compartir amb docents i altres companys recursos, descoberts o propis, publicats en la Web: : Imatges (*Flickr), *videos (*Youtube), documents (*Calameo), presentacions (*SlideShare), arxius (*MediaFire), *etc
* Conformar una comunitat o grup virtual en el qual es comparteixin interessos comuns (música, ecologia, ús del llenguatge, matemàtiques, biologia, *etc
* Practicar un idioma estranger mitjançant la comunicació amb parlants nadius d'aquest idioma, localitzats a través de *Twitter.



No hem d'oblidar que *Twitter és una eina social i que tant l'ús que se li de, com el profit que s'obtingui d'ella, depèn de la creativitat dels docents. Les anteriors són solament algunes idees de la seva aplicació en ambients educatius enriquit amb les *TIC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada